Dediğiniz şekilde tabii yapılabilir ama
personel programlarında genelde bu şekilde yapılmaz.
Çıkan personel'in numarasına bağlı, diğer tablolarda bulunan kayıtlar ne olacak?
İleride onlara ulaşmak istediğinizde ulaşamamak gibi sorunlar çıkar ortaya.
Bunun için genelde tercih edilen yol, Personel tablosunda Çıkış Tarihi alanına bir tarih girilerek personelin çıkışını yapmak. Bu şekilde başka bir tabloya transfere falan da gerek kalmaz ve ileride bu personele ait eski verilere de gayet rahat ulaşırsınız.
Çalışan ve Çıkmış personeli bulmak için de Personel tablosunu kullanan sorgu yapacaksınız.
Mesela; "Calisan_Personel" veya "Mevcut_Personel" adında bir sorgu yapın ve Çıkış Tarihi boş (Null) olacak şekilde kriter belirtin,
"Cikmis_Personel" veya "Eski_Personel" adında bir sorgu yapın ve Çıkış Tarihi dolu (Not Null) olacak şekilde kriter belirtin.
Kullandığınız Formlarda ve Raporlarda, Personel tablosunu değil ihtiyacınız olan sorguyu kullanın.
Bildiğini bilenin arkasından git, bildiğini bilmeyeni uyar, bilmediğini bilene öğret, bilmediğini bilmeyenden kaç.
Konfüçyüs
Konfüçyüs