Konu Araçları | Seçenekler: | Gösterim Stili
Tarih
20/03/2010 17:34
Konu Sahibi
stavuert
Yorumlar
10
Okunma
7404
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
Kullanici Avatari

stavuert

Aktif Üye
Aktif Üye
 37
159
17/11/2008
16
Kocaeli
Ofis 2003
22/07/2016,14:24
Çözüldü 
Merhaba arkadaşlar benim bir Excel sayfam var.Tek sayfa üzerinde birden fazla formül mevcut.Şimdi ben bu Excel sayfasını accesste form kullanarak ufak bir programa dönüştürkmek istiyorum.Ancak exceldeki formüllerimi bir türlü Access ifadelerine dönüştüremedim.Bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz?

Excel sayfamıda ekledim.il sheetteki formülleri kullanmak istiyorum.

Yardımcı olursanız sevinirim.Çok ihtiyacım var bunda pazartesiye kadar yetiştirmem lazım.
.xlsx   Palet hesabı b-t-b.xlsx(Dosya Boyutu: 52,38 KB / İndirme Sayısı: 40)



Kullanici Avatari

ercansahin

BlackEagle
Uzman
ER.... ŞA....
 43
3.739
14/11/2008
Ankara
Ofis 2010 32 Bit
03/03/2018,16:39
Çözüldü 
Sn stavuert, tamam elimizden geleni yapalım ancak,"il sheetteki formüller" söyleminizle anlatmak istediğinizi biraz daha açıklarsanız ve birtürlü yapamadım dediğiniz acces uygulamanızı eklerseniz daha kolay ve hızlı yardım alırsınız. Açıklamanızı ve örneğinizi bekiyorum. Kolay gelsin..



Kullanici Avatari

stavuert

Aktif Üye
Aktif Üye
 37
159
17/11/2008
16
Kocaeli
Ofis 2003
22/07/2016,14:24
Çözüldü 
Hocam aslında bir Access formum yok sayılır.Exceldeki sayfamı accesste tabloya ekledim.Ekte göreceksiniz çok basit bişey oldu yani bişey yapamadım.Birde form oluşturdum basit şekilde.Yapmak istediğim exceldeki gibi örneğin =(D4*D35)+((D35+1)*D30)+D27+D27 gibi formülleri accesste uygulamak.

.accdb   Palet hesabı.accdb(Dosya Boyutu: 1,16 MB / İndirme Sayısı: 50)



Kullanici Avatari

ercansahin

BlackEagle
Uzman
ER.... ŞA....
 43
3.739
14/11/2008
Ankara
Ofis 2010 32 Bit
03/03/2018,16:39
Çözüldü 
Sn stauvert, lütfen örneğinizi sıkıştırma programları ile sıkıştırarak ekleyiniz. Birde 2007 ile hazırladığınız örneğinizi 2003 e çevirip eklerseniz iyi olur. Şahsen ben Office 2003 kullanmaktayım ve sizin örneğinizi inceleyemiyorum..

Başka bir husus ise;
=(D4*D35)+((D35+1)*D30)+D27+D27 şeklinde yaptığınız Excel işlemleri tabiki Access ile geçerli olmaz ve uygulanamaz. Access formlarında metin kutuları vb. alanlar, sorgular vs. kullanılmaktadır.
Siz bu akşam saatlerine kadar Access derslerimizi inceleyin, ilerleyen saatlerde biraz elde edeceğiniz bilgiler ile birşeyler yapalım ki ne yapıldığını anlayabilesiniz.Img-grin



Kullanici Avatari

stavuert

Aktif Üye
Aktif Üye
 37
159
17/11/2008
16
Kocaeli
Ofis 2003
22/07/2016,14:24
Çözüldü 
Buyur hocam.2003 olarak değiştirdim iki dosyada sıkıştırılmış halde ekte.


.zip   Palet hesabı.zip(Dosya Boyutu: 93,11 KB / İndirme Sayısı: 19)

Hocam formdametin kutuları alanlar sorgular vs oluşturmayı biliyorum yani temel bilgilere sahibim.Ancak ifade oluşturma kısmına gelince neyin nasıl yazılacağını bilmiyorum.Yani =(D4*D35)+((D35+1)*D30)+D27+D27 formülünün ifade olarak nasıl ekleneceğini bir türlü çözemedim.

(20/03/2010, 18:07)ercansahin Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Sn stauvert, lütfen örneğinizi sıkıştırma programları ile sıkıştırarak ekleyiniz. Birde 2007 ile hazırladığınız örneğinizi 2003 e çevirip eklerseniz iyi olur. Şahsen ben Office 2003 kullanmaktayım ve sizin örneğinizi inceleyemiyorum..

Başka bir husus ise;
=(D4*D35)+((D35+1)*D30)+D27+D27 şeklinde yaptığınız Excel işlemleri tabiki Access ile geçerli olmaz ve uygulanamaz. Access formlarında metin kutuları vb. alanlar, sorgular vs. kullanılmaktadır.
Siz bu akşam saatlerine kadar Access derslerimizi inceleyin, ilerleyen saatlerde biraz elde edeceğiniz bilgiler ile birşeyler yapalım ki ne yapıldığını anlayabilesiniz.Img-grin

Buyur hocam.2003 olarak değiştirdim iki dosyada sıkıştırılmış halde ekte.


.zip   Palet hesabı.zip(Dosya Boyutu: 93,11 KB / İndirme Sayısı: 41)



Kullanici Avatari

ercansahin

BlackEagle
Uzman
ER.... ŞA....
 43
3.739
14/11/2008
Ankara
Ofis 2010 32 Bit
03/03/2018,16:39
Çözüldü 
Sizin için üç alanı oluşturdum ve renklendirdim. Bu doğrultuda siz diğerlerini oluşturun. Zaman sorunum nedeni ile devamını size bırakıyorum. Eğer yapamazsanız akşam bakabilirim. Şimdi bu kırmızı ile belirlediğimiz alanlar tabloya yazdırılmıyor diye geri döneceksiniz biliyorum. Ama unutmayınız ki Access tabloları hesaplama sonuçlarını tutmak için değil verileri depolamak içindir. Zaten hesaplatacağınız sonuçları rapor vb. çıktılarla elde edeceksiniz. Yani bu sizin kafanızı karıştırmasın ve tabloya sonucu nasıl yazdırırım diye uğraşmayın. Siz diğer alanlarla ilgili hesaplamaları da örnekteki kırmızı alanlara bakarak yapmaya çalışın. Dediğim gibi çözemezseniz akşam bakabilirim veya müsait bir hocam size yardımcı olabilir. Kolay gelsin..


Ek Dosyalar
.rar   Palet hesabı_2010-03-20.rar(Dosya Boyutu: 22,29 KB / İndirme Sayısı: 138)


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Çözüldü Access Excel Tablo Bağlama Sorunu blake33 2 193 19/05/2018, 14:03
Son Yorum: A.Kadir.
Çözüldü Virgülle Ayrılmış Verileri Excel'e Alt Alta Aktarma Allback 4 216 19/04/2018, 10:14
Son Yorum: Allback
Çözüldü Kapalı Excel Dosyasından Access Veri Çekme cannet005 5 195 22/02/2018, 17:08
Son Yorum: ozanakkaya
Çözüldü Access'ten Excel'e Gömülü Fotoğraf Aktarma donepezil 9 562 27/12/2017, 04:05
Son Yorum: ozanakkaya
Çözüldü Excel Uygulamasını Accesse Çevirme ahmetsakircan 4 287 24/12/2017, 02:14
Son Yorum: ahmetsakircan

Türkçe Çeviri: MCTR, Yazılım: MyBB, © 2002-2018 MyBB Group.