Skip to main content

AccessTr.neT


Yuvarlama hakkında

Yuvarlama hakkında

Çözüldü #1
Arkadaşlar ekte sunduğum yaklaşık maliyet hesabının AI21 hücresindeki çarpma sonucunun yuvarlanarak hesaplanmasını istiyorum.
10.000x2,82=28.200 çıkması lazım, ancak Excel 28.214,39 olarak hesaplıyor.Bu sorunu nasıl çözeriz.
Herkese iyi akşamlar.
.rar Yaklaşık Maliyet.rar (Dosya Boyutu: 8,4 KB | İndirme Sayısı: 9)
Son Düzenleme: 08/02/2010, 21:45, Düzenleyen: s.savaş.
Cevapla
Çözüldü #2
Sn s. savaş tabanayuvarla(AI21;100) şeklinde yapabilirsin Örnek ektedir. Örnekleriniz rar veya zip ile sıkıştırıp ekleyiniz. Saygılar...
.rar Yaklaşık Maliyet.rar (Dosya Boyutu: 8,33 KB | İndirme Sayısı: 22)
Bilgi paylaşıldıkça çoğalır....
Her engel, yaşam koşullarınızı daha iyileştirecek bir fırsattır.


Access için her zaman lazım olacak konu başlıkları listesi


Cevapla
Çözüldü #3
üstat ilginize teşekkürler, çok hızlısınız.
Tabana yuvarla yapınca birler basamağını görmezden gelyor.
Örnek:Aynı ekte miktarı 1000 yaparsak 2.820 çıkması gereken sonuç 2.800 çıkıyor.
Cevapla
Çözüldü #4
YUVARLA

Bir sayıyı belirlenen sayıda basamağa yuvarlar.

Sözdizimi

YUVARLA(sayı; sayı_rakamlar)

Sayı yuvarlamak istediğiniz sayıdır.

Sayı_rakamlar sayıyı yuvarlamak istediğiniz basamak sayısını belirtir.

·  Sayı_rakamlar 0’dan (sıfırdan) büyükse, sayı belirtilen ondalık hane sayısına yuvarlanır.

·  Sayı_rakamlar 0 ise, sayı en yakın tamsayıya yuvarlanır.

·  Sayı_rakamlar 0’dan küçükse, sayı ondalık virgülün soluna yuvarlanır.

Örnekler

YUVARLA(2,15; 1) eşittir 2,2

YUVARLA(2,149; 1) eşittir 2,1

YUVARLA(-1,475; 2) eşittir -1,48

YUVARLA(21,5; -1) eşittir 20

AŞAĞIYUVARLA

Bir sayıyı aşağı, sıfıra doğru yuvarlar.

Sözdizimi

AŞAĞIYUVARLA(sayı; sayı_rakamlar)

Sayı aşağı doğru yuvarlamak istediğiniz herhangi bir gerçek sayıdır.

Sayı_rakamlar sayıyı yuvarlamak istediğiniz basamak sayısıdır.

Uyarı

·  AŞAĞIYUVARLA işlevi YUVARLA işlevine benzer ama her zaman aşağı doğru yuvarlar.

·  Sayı_rakamlar 0’dan büyükse, sayı aşağı doğru belirtilen sayıda ondalık haneye yuvarlanır.

·  Sayı_rakamlar 0 ise ya da belirtilmemişse, aşağı doğru en yakın tamsayıya yuvarlanır.

·  Sayı_rakamlar 0’dan küçükse, sayı aşağı doğru ondalık virgülün soluna yuvarlanır.

Örnekler

AŞAĞIYUVARLA(3,2; 0) eşittir 3

AŞAĞIYUVARLA(76,9;0) eşittir 76

AŞAĞIYUVARLA(3,14159; 3) eşittir 3,141

AŞAĞIYUVARLA(-3,14159; 1) eşittir -3,1

AŞAĞIYUVARLA(31415,92654, -2) eşittir 31400

YUKARIYUVARLA

Bir sayıyı yukarı doğru, sıfırdan uzağa yuvarlar.

Sözdizimi

YUKARIYUVARLA(sayı; sayı_rakamlar)

Sayı yukarı yuvarlamak istediğiniz herhangi bir gerçek sayıdır.

Sayı_rakamlar sayıyı yuvarlamak istediğiniz basamak sayısıdır.

Uyarılar

·  YUKARIYUVARLA işlevi YUVARLA işlevine benzer, ama her zaman bir sayıyı yukarı yuvarlar.

·  Sayı_rakamlar 0’dan büyükse, sayı yukarı doğru, belirtilen sayıda ondalık haneye yuvarlanır.

·  Sayı_rakamlar 0 ise ya da belirtilmemişse, sayı yukarı doğru en yakın tamsayıya yuvarlanır.

·  Sayı_rakamlar 0’dan küçükse, sayı yukarı doğru, ondalık virgülün soluna yuvarlanır.

Örnekler

YUKARIYUVARLA(3,2;0) eşittir 4

YUKARIYUVARLA(76,9;0) eşittir 77

YUKARIYUVARLA(3,14159; 3) eşittir 3,142

YUKARIYUVARLA(-3,14159; 1) eşittir -3,2

YUKARIYUVARLA(31415,92654; -2) eşittir 31500
FX-Etopla
Liste Kutusu Oluşturma
Cevapla
Çözüldü #5
(08/02/2010, 21:43)s.savaş yazdı: üstat ilginize teşekkürler, çok hızlısınız.
Tabana yuvarla yapınca birler basamağını görmezden gelyor.
Örnek:Aynı ekte miktarı 1000 yaparsak 2.820 çıkması gereken sonuç 2.800 çıkıyor.

Sn s.savaş istediğiniz bu şekilde mi? Saygılar...
.rar Yaklaşık Maliyet.rar (Dosya Boyutu: 8,49 KB | İndirme Sayısı: 19)
Bilgi paylaşıldıkça çoğalır....
Her engel, yaşam koşullarınızı daha iyileştirecek bir fırsattır.


Access için her zaman lazım olacak konu başlıkları listesi


Cevapla
Çözüldü #6
(08/02/2010, 21:43)s.savaş yazdı: üstat ilginize teşekkürler, çok hızlısınız.
Tabana yuvarla yapınca birler basamağını görmezden gelyor.
Örnek:Aynı ekte miktarı 1000 yaparsak 2.820 çıkması gereken sonuç 2.800 çıkıyor.

benremix istediği bu değil sanırım. küsürat kısmını 4 hane yaptığında işler yine karışacak. yuvarmala mantığını anlattım. istediğinin olma ihtimali zayıf Img-grin yada ben bilmiyorum.
FX-Etopla
Liste Kutusu Oluşturma
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task