AccessTr.neT

Tam Versiyon: Fatura no hakkında
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Sayfalar: 1 2 3
Değerli üstatlar;

Ekte yer alan Serbest Meslek Makbuzu kesme uygulamamda Makbuz lazer raporunda yer alan MakbuzNo değerini rapor kapanınca çalışan Makbuz ekle sorgusu aracılığı ile makbuzlar tablosundaki MakbuzNo Alanına nasıl eklemeliyim. Bunu bir türlü yapamadım.

İkinci bir konu da en son makbuz numarasını Son Numara tablosundaki SonMakbuzNo alanına nasıl yazabilirim.

Vakit ayırabilecek arkadaşlara şimdiden teşekürler. Kolay gelsin.
sayın Mantars
sorunuz net anlaşılmıyor,tekrar ve ayrıntılı anlatmaya ve sadece sorunun ile ilgili form ve tablo.sorgu ,raporu ekleyin,fazlalıkları silin yoksa böyle karışıyor,kolay gelsin
Sayın mantars
Uygulamanız bazı hatalar içeriyor. Bence normal çalışır hale getirip ya da basit bir örnek hazırlayıp ekleyin. Sorunuz kolay ama örneğiniz üzerinde gösterebilmek zor. Çünkü örnek sağlıklı çalışmıyor. Mesela Lazer yazıcıdan makbuz almak için tarih aralığı girilen form açılıyor ama tarih alanlarına girilemiyor. Başka bir yerden tarih hazır gelecekse, nerden girilmesi lazım? Soruyu çözmek için programı çözmek zorunda olmamalıyız. Değil mi?
Değerli üstatlar;
Örneğimi basitleştirmeye çalışarak (Budayarak) sadeleştirmeye çalıştım ve ekte sundum.

Bu uygulama ile ne yapmaya çalıştığımı anlatmakla başlayayım o halde.

Daha önceki tarihte veya tarihlerde ödeme taahüdünde bulunan müşterilere bu ödeme taahüdünü yerine getirdiklerinde serbest meslek makbuzu kesmeyi amaçladım.

İşleyişe gelince mükellefler tablosunda yer alan müşteriler ödemeler tablosunda yer alan ödeme taahütlerini yapıyorlar. Bu ödemeler yapıldığında (ödemeler tablosundaki TahsilEdildi alanı işaretlendiğinde) Makbuz Lazer raporunda yer alan ve Ödemelersorgu surgusuna dayanan makbuz veya makbuzlar resmi makbuz olarak kesiliyor (resmi belge üzerine yazdırılıyor). Rapor kapandığında ise kullanıcının onay vermesi halinde kesilen makbuzlara ait ilgili bilgileri makbuzlar tablosuna ekleyip yine kullanıcının onay vermesi halinde bu makbuzlara ait kayıtları ödemeler tablosundan siliyor.

Sorunum ise kesilen resmi belge numaralarını da otomatik olarak makbuzlar tablosunun MakbuzNo alanına ekleyebilmek. (Bu numarayı raprda oluşturdum fakat Makbuzlar tablosuna ekleyemiyorum.)

ikinci sorunum ise en son kesilen makbuz numarasını SonNumara tablosuna ekleyebilmek.
Alakanıza şimdiden teşekkürler.
değerli üstatlar son mesajımı görmediler her halde.
Sayın mantars
Hangi form açılacak, inanın 15 dakikadır hangi formda hangi işlemin yapılacağını, nerenin işaretleneceğini bulmaya çalışıyorum. Tek mantıklı gelen şu:

1- "Müşteri" isimli formu açıp "Ödeme Bilgileri" isimli sekmeye tıkladım
2- Bu formda Ödeme tarihi, Tutarı, Kredi Kartlı, Tahsil edildi" alanları var.
3- Sizin bahsettiğiniz olay, buradaki tahsil edildi alanına basıldığında bir raporun açılması ve lazer yazıcıdan çıkarılması mı?
4- Bu işlem sonunda kayıtlar neden silinecek? Bu çok mantıklı bir programcılık mantığı değil. Bir programa girilen hiç bir veri silinmez. Madem silinecek, neden giriliyor? Sadece bir sorguyla bu işleme ait verinin "borç" olmaktan çıkmış olduğu anlaşılır veya onay kutusu işaretlenerek "ödendiği" anlaşılır. Bunu biraz açar mısınız?

Bu arada basit Sql komutları kullanarak herhangi bir tablodaki istenen alana veri yazdırılabilir. Bunun için bu sitede arama yapabilirsiniz. Bakın ben "sql ile tabloya veri gönderme" diye aratınca benim de örnekler hazırladığım bir konudaki cevabım geldi.
https://accesstr.net/konu-formdan-tabloy...arimi.html
Sayfalar: 1 2 3