AccessTr.neT

Tam Versiyon: Listede çoklu seçim yapabilme ve seçili kaydın excele gönderilmesi
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
arkadaşlar merhaba,

Form1 isimli bir Form tasarladım.formda yer alan listede örneğin; ada_parsel sorguladım ve 5 tane kayıt geldi diyelim ben bu 5 kayıttan bir tanesi veya tamamını seçip seçttiklerimi de ekte ki dosya da yer alan Excel dosyasında ilgili kolonlara yazılsın istiyorum. yada Excel de yer alan şablonun aynısını Access rapor da tasarlayıp önizlemesini - çıktısını alabileyim istiyorum.

isteğim ile ilgili Excel dosyasında manuel olarak doldurulmuş bir örnek te bulunmaktadır.bu örnek liste de ada_parsel i 700/1 olan, veli sonkaya isimli kişiye ait.
örneği farklılaştıradabiliriz. şu şekilde Ad - Soyad a göre sorgulama yapıp arama kısmına veli sonkaya yazdığımızda 3 farklı kayıt geliyor. ben bunlardan sadece 700/1 ada parsel de olan kaydı excele göndermek istiyorum ya da tüm kayıtları. eğer tüm kayıtları yollarsam her biri ayrı Excel de yer almalı - yada Access raporda.eğer 1000 kaydım varsa 1000 tanesini yada seçtiğim 100 tanesinin raporlama-çıktı işlemlerini yapabilsin istiyorum.
ilgilenebilecek, yardımcı olabilecek tüm arkadaşlara şimdiden teşekkürler
Verilerinizi inceledim ancak bazı ilişkilerdeki tutarsızlıklar nedeniyle sanırım bazı problemler oluşuyor. Örneğin verilerin ilişkileri parselno ile ilişkilendirilmiş ama parselno 1 den hem vedat sonkaya'nın evlatları hem de hulusi çetinkaya ismi geliyor. Bu durum deneme yaparken girilen yanlış verilerden dolayı mı oluyor yoksa kriter benzersiz değil mi?
sayın mehmetdemiral
isterseniz şöyle bir açıklama yapayım.
tapu tablosunda yer alan kişiler arsa ve yapı alanları üzerinde tapu tablosunda belirtilen arsa pay/payda ve hisse pay/payda oranında sahiptirler. dolayısıyla aynı parsel no da birden fazla malik yer alabilir. aynı şekilde bu malikler ilişkili yapıdan da yukarıda belirttiğim oranlarda hisselerine düşen miktarı alacaklardır.
form1 in oluşturulma amacı proje kapsamında hak sahibi olan kişileri(tapu tablosundan gelir) görmek ve kişilerin seçime bağlı olarak sadece birinin yada birden fazla kişinin seçilerek Excel de belirtilen şablona ayrı ayrı sayfalarda gönderilmesidir.
önemli olan bir husus da şu; listede görülen her kişi için bir çıktı alabilmem gerekiyor. örneğin veli sonkaya dan 3 kayıt var bu kişiye ilişkin kayıtları seçip excelle gönder dediğimde 3 ayrı Excel sayfasında ilgili kayıtların gelmesi gerekiyor.
Kişiye ilişkin tüm kayıtları teker teker almak sorun değil. Siz kişiyi seçerek ona ait tüm kayıtları teker teker almak mı yoksa kişiye ait kayıtlardan bazılarını işaretleyip sadece onları mı çıktıya göndermek istiyorsunuz?
(30/09/2013, 09:54)mehmetdemiral yazdı: [ -> ]Kişiye ilişkin tüm kayıtları teker teker almak sorun değil. Siz kişiyi seçerek ona ait tüm kayıtları teker teker almak mı yoksa kişiye ait kayıtlardan bazılarını işaretleyip sadece onları mı çıktıya göndermek istiyorsunuz?


kişiye ait farklı tablolarda bulunan verileri ekte yer alan Excel şablonuna yerleştirmek istiyorum
burada seçim yapılacak tek şey; kişilerin teker teker yada tümünü seçebilmeye imkan sunan bir yapı.
kişiye ait herhangi bir bilgiyi seçmek gibi bir talebim yok.
Alıntı:kişiye ait herhangi bir bilgiyi seçmek gibi bir talebim yok.

Sanırım yanlış anladınızImg-grin) Kişiye ait bilgi derken kişinin adına kayıtlı olan yerlerle ilgili bilgi demek istemiştim. Yani sonuç olarak diyelim bir isim sorguladık ve 3 tane üzerine kayıtlı tapu-parsel herneyse geldi. Bu üç kayıtı da yazdırmak -yani kişinin bilgileri derken bunu kastetmiştim- mı yoksa bu kayıtlar arasından 1 ve 3'ü seçip yazdırmak gibi mi olacak? Ona da cevap vermişsiniz zaten. Bu durumda sorgulama sonunda gelen liste için "tümünü seç" veya bazı kayıtları seçme şeklinde checkbox'lar konulabilir.