AccessTr.neT

Tam Versiyon: Öğrenci Ders Takibi
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Sayfalar: 1 2
AMAÇ: Öğrenci takip programı yapmak.
MEVCUT DURUM : KATILMASI GEREKENLER tablosunda derse katılması gereken tüm öğrencilerin listesi var.DERSE KATILANLAR tablosunda ise değişik tarihlerde verilen değişik derslere katılan öğrenci listesi var. Öğrenci mevcut kağıdı üzerine hocaların + koyduklarını buraya yapıştırıyorum. 1 öğrenci derse 1den fazla katılabilir sorun değil.

YAPMAK İSTEDİĞİM: DERS bazında derse katılanlara KATILDI yazması ve KATILMASI GEREKENLER listesinden katılmayanları aynı listenin altına sıralaması.

EK’TEKİ DOSYADAKİ DURUM:
SORGULAR bölümüne bakarsanız ilk önce FİZİK dersi için KATILANLAR ve GEREKENLER’i ayrı ayrı iki sorgu yaptım. FİZİKDERS-DURUM sorgusunda ise DURUM sütununa “DURUM: IIf([FİZİK-KATILAN]![OKULNO]=[FİZİK-GEREKEN]![OKULNO];"KATILDI";"KATILMADI")” yazdım.

SORU/SORUNLARIM: her ders için ayrı ayrı 3 sorgu yapmam gerekiyor. Yeni dersler eklendiğinde veya çıkarıldığında tekrar tekrar bu üç sorguyu silmem veya yazmam gerekiyor Icon_rolleyes
ayrıca formda listelemek veya rapor olarak çıktı almak için her ders için tek tek form ve rapor oluşturmak gerekiyor. Ve benim yapmak gereken 62 tane ders var. Bunu daha kısa yoldan nasıl yapabilirim. ???

Şimdiden teşekkür ediyorum !!!

[uyari] Konu başlığı "Öğrenci Ders Takibi" olarak düzeltilmiştir. Lüften Site Kurallarını inceleyiniz.[/uyari]
dersler kriterini formdan alarak tek işlemle halledebilirsin. örneği birazdan eklerim.
Sn tamyoltornistan konu başlığını öğrenci takibi veya ders takip olarak değiştiriniz. Form kuralları gereği bu şekilde konu başlığı kullanmanız uygun değildir. Sorunuza üstadlar gereken cevabı verecektir. Saygılar...
Merhaba örnek ilişiktedir.
olay şöyle: öncelikle sorgularla derslerin durumu ile ilgili ayrımı yapıyoruz. bu ayırımda ilgili ders kriterini formdan alacak şekilde formül uyguluyoruz.
daha sonra bu sorguları birleştirme sorgusuyla birleştiriyoruz. bu kadar.
diğer olay bunları formda göz hitabına göre dizayn ediyoruz. rapor verilerinide zaten birleştirme sorgusundan alarak yapıyoruz.
selamlar.
konu başlığındaki hata için özür dilerim. Ozur
cuneyt hocam, yaptığın dosya gayet güzel olmuş ama onun da şöyle bir sorunu var.
matematik dersine katılan F-12 okul nolu öğrenci100 hem katıldı hem de katılmadı olarak gözüküyor. derse katılan öğrencilerin hepsine ilk satırda KATILDI, ikinci satırda KATILMADI yazıyor. Img-cray

DURUM: IIf([FİZİK-KATILAN]![OKULNO]=[FİZİK-GEREKEN]![OKULNO] And [DERSE KATILANLAR]![DERS] = [KATILMASI GEREKENLER]![DERS];"KATILDI";"KATILMADI")
kodu ile çözebileceğime inanıyorum. daha deneyemedim. ???
Nerede hata yaptığımı bir türlü bulamıyorum çokmu karmaşık düşünüyorum???Img-cray
Img-grin
arkadaşım senin iki tablonda da aynı isimde öğrenci var.
yani hem katılanlar tablosunda var, hemde katılacaklar tablosunda var.
iki tabloya da eklediğin için ve ikisinide matematik olarak ders girdiğin için katılanlarda katıldı, katılmayanlarda katılmadı olarak yazacak.
yani sen tablo verilerini o şekilde yazdığın için verilere dokunmadım. Bu nedenle aynısını getiriyor. sen normalde kayıtlamalar yapacağın zaman zaten katılacakları katılacaklar tablosuna katılmayacakları katılmayacaklar tablosuna kayıtlayacaksın.
Ama ikisi karışık olacak diyorsan ; o zaman neden iki tablo olarak yaptın.
Sen ne örnek gösterdiysen onun üzerinden örneği tamamladım.
Yani sen olayın her yönünü halletmişsin bir tek bu örneği bu konu için hazırladın diye değerlendirip onun üzerinden örneği şekillendirdim. Yoksa sadece bu şekilde değildir program. Bunlara kayıt formları gerekiyor, menüler gerekiyor, açılış menüsü, raporlar v.s

kendi bildiğimiz gibi yapıp göndereyim o zaman.
benzer örnek ilişikteki gibi olabilir.
Sayfalar: 1 2