AccessTr.neT

Tam Versiyon: Eksiklerin Giderilmesi İçin Yardım
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Değerli arkadaşlar merhaba;
Ekte belirmiş olduğum programın bazı bölümlerinde iyileştirmeler yapmak istiyorum ;
1 - Sicil kartından puantaj cetveline girdiğimizde sicil kartında hangi personelin kaydı açık iken bir takım değişiklikler (ekleme, silme ve düzeltme vs.) yapabiliyoruz. Bunu (sicil kartı kapalı iken) bağımısız olarak çalışmasını nasıl sağlarız? Yani başka bir formdan (ana sayfa) puantaj cetvelini tıkladığımda açılan formda çalışmak istediğim personeli, çalışmak istediğim ay ve yılı
seçerek çalışmamı nasıl yapabilirim?
Örnek; Sicil kartı kapalı iken ana sayfadan (veya giriş sayfası) puantaj cetvelini tıkladığımda form üzerinden çalışmak istediğim personeli, yılı ve ayı seçerek alt formda çalışmak istediğim kişiye ait bilgilerini ekranan getirerek (süzerek) ilgili değişiklikleri yapabilme imkanının sağlanması.
2 - Puantaj cetvelinde tarih bölümünde bir ayın günlerini tek tek girmek yerine, yukarıdan ilgili ayı seçtiğimde alt formda otomatik olarak ekrana getirecek ve bu sütunu (tarih ve gün) pasif edecek ve diğer bölümler aktif olacak.
3 - Ekrana gelen filtrelenmiş hali ile bazı sütunlar pasif iken diğerlerini aktif yapmak istiyorum.
Örnek; İlgili ay seçilince alt formda filtrelenmiş şekli ile;
Tarih - Pasif,
Tam Gün - "Genel tatil" seçilince, diğer sütunlar pasif,
Tam Gün - "Tam gün çalıştı" seçilince, ücretli ve ücretsiz izin sütunları pasif,
Tam Gün - "Devamsız" seçilince, diğer sütunlar pasif,
Tam Gün - "Yıllık izinli" seçilince, diğer sütunlar pasif,
Tam Gün - "Raporlu" seçilince, diğer sütunlar pasif,
Tam Gün - "Hafta tatili" seçilince, ücretli ve ücretsiz izinler pasif
olacak şekilde ayarlamak istiyorum.
Not : yukarıda belirttiğim örnekte açıklama sütunu hepsinde aktif olacaktır.
4 - Puantaj cetvelinde iken puantaj filtreleme butonuna tıkladığımzda karşımıza gelen puantaj filtre formu bize rapor çıktısı almadan önce ekranda gösterge niteliğindedir. Fakat burda bir takım eksikleri gidermek istiyorum. Mesela alt tarafta bulunan boş metin kutularını yukarıdaki bilgiler doğrultusunda otomatik olarak doldurulmasını, aynı zamanda doldurulan bu metin kutularındaki bilgiler rapor çıktısı alırken raporlamada da gösterilmesini sağlamak istiyorum.
5 - Son olarak formlarda çalışırken bir takım filtreleme yapmak istediğimde, filtrelemeyi yapmak isterken sorguyu tasarım modunda açarak yapıyorum. Bunları daha orijinal haliyle nasıl yapabilirim. (Yani bir form üzerinden seçimi gerçekleştirme) Örneklerini programı incelediğinizde göreceksiniz.

İlginize şimdiden çok teşekkür ederim.
Kolaygelsin arkadaşlar.
Halay
Sn. Aykay,
Eklenmiş örneğiniz nerede?
sayın akay size ekte bir örnek veriyorum onda içinde olduğunuz ay gelir siz bu aya personel ekle dediğinizde personel tablosundan personeli alır ve bu aya ekler hemde her güne sabit girilen veri ile beraber ondan sonra siz değişecek veriyi değiştirirsiniz yani izinli ise İ raporlu ise R yazarsınız ve o günü toplam saatten çıkarır ve sonrada aynı mantıkla yapılmış rapordan çizelgeyi alırsınız genel yani resmi tatillere gelince çalışma takvimini yıllık gireresiniz şu şu tarih ramazan bayramı gibi daha önceden çalışma takvimine girilmiş günlerde takvim hazırlanırken kitlenir ve o günlere veri girilemez örneğin ekte bu mantığa göre yapacaksın senin dediğine gelince senin tablolarınla bu iş olmaz ne kadar karışık bir tablo yapısı