AccessTr.neT

Tam Versiyon: Tabloda Çeşitli Hesaplamalar Yapmak
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Sayfalar: 1 2
Arkadaşlar kolay gelsin,
Yaklaşık 20 -30 ad. alan içeren bir tablom var bu tabloya verileri outlook tan veri alarak bilgi girmeyi planlıyorum ancak outlooktan veriler hesaplanabilir alan olarak dönmüyor bildiğim ve araştırdığım kadarıyla bende tek çare gerekli olanları bilgi olarak alıp hesaplama kısımlarını tabloda yapmaya karar verdim; ancak tabloda hesaplama yapmayı bilmiyorum tablolarda matematiksel ve mantıksal işlemler yapılabiliyormu? hocalarımız bu yöntemi pek tavsiye etmiyor ama başka yol bulamadım birde aklıma gelen tablolardaki verileri form aracılığı alie hesaplama yaptırarak güncelleme gibi birşey ancak olanaklımıdır bilmiyorum. Tavsiyelerinize açığım bilgi ve öneride bulunurmusunuz.
Tablolarda hesaplama yapılmaz. Hesaplama işlerinizi sorgular veya formlar aracılığıyla yapmalısınız. Access'in temel işlevi de budur zaten. Sizin düşündüğünüz işler en kolay excel'de yapılır. Madem tüm işiniz bu verileri tablo üzerinde güncelleme mantığına dayanıyor, o zaman neden Excel ile yapmayı düşünmüyorsunuz?
(28/07/2011, 10:24)ali_kilicarslan yazdı: [ -> ]Birde aklıma gelen tablolardaki verileri form aracılığı alie hesaplama yaptırarak güncelleme gibi birşey ancak olanaklımıdır bilmiyorum.

Sayın Kılıçarslan,
öncelikle basit bir örnek ekleyiniz, hesaplamaların formda yapılması uygun olacaktır.
Hocam Excel de yapmamamın nedeni verilerin excelle outlook tan otomatik aktarım yapılamaması, yapılıyorsa şayet hiç duymadım, taploda kullanacağım formüller ise 4 işlem ve eğer, yada, ve fonksıyonu olacak. peki Excel tablosunda gelen mail leri otomatik aktarabilirmiyiz.
Arşivimde şöyle bir makro buldum dener misiniz ?

Sub Test()
'
' Raider ® - 26/09/2006
'
Dim OutApp As Object, OutFolder As Object
Dim MyMail As Object, MailItems As Object
Dim i As Long, j As Long
Dim Temp As Variant

Cells.ClearContents
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutFolder = OutApp.GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(6)
Set MailItems = OutFolder.Items

For Each MyMail In MailItems
If LCase(MyMail.Subject) = "test" Then
i = i + 1
Temp = MyMail.body
Temp = Replace(Temp, Chr(13), Empty)
Cells(i, 1) = Left(Temp, Len(Temp) - 1)
End If
Next
MsgBox "Konusu - (Subject) ''test'' olan tüm e-maillerin içeriği sayfaya işlendi"
End Sub
Hocam bu makronun çalışma mantığından kısaca bahsedermisin rica etsem.
Teşekkürler.
Sayfalar: 1 2