AccessTr.neT
ihale programı - Baskı Önizleme

+- AccessTr.neT (https://accesstr.net)
+-- Forum: Microsoft Access (https://accesstr.net/forum-microsoft-access.html)
+--- Forum: Access Cevaplanmış Soruları (https://accesstr.net/forum-access-cevaplanmis-sorulari.html)
+--- Konu Başlığı: ihale programı (/konu-ihale-programi--76876.html)

Sayfalar: 1 2 3


ihale programı - ergunarslan - 24/02/2013

Access’e yeni merak sardım ve yardımlarınıza ihtiyacım var.
1-firmalar adlı bir tablo oluşturdum ve firma İletişim tablosunda firma kodu alanında rakamı girdiğimde firmanın adı alanında firma isimlerinin görünmesini sağlayamadım.
2-aynı şekilde diğer tablo bölümlerinde de 1.sorumdaki sorun var.
3-ana tablom ihale bilgileri tablosu. Ben bu tablo ile bağlantılı şunu yapmak istiyorum. İhaleye hangi firmalar katılmış, ihaleye katılan firmanın İletişim bilgileri, ortak bilgileri (birden fazla ortak olabilir) ve ihalede firmayı temsil eden bilgileri.
4-İhaleyi düzenleyen kurumun yaptığı tüm ihaleler, bu ihaleye hangi firmalar katılmış, firmaların verdikleri teklifler, en düşük ve en yüksek tekliflerin sorgusu (Her ihale için ayrı ayrı)
5-Firmanın tüm katıldığı ihaleler ve verdiği teklifleri. (Formda bu olayı nasıl tasarlayabilirim.)
6-İhaleyi düzenleyen kurumun düzenlediği tüm ihaleler ve bu ihalelere katılanların bilgileri. (Formda bu olayı nasıl tasarlayabilirim.) Yani bir düğme ile bu bilgilerin gelmesi mümkün mü?
Bana yardımcı olabilir misiniz? Teşekkür ederim.


Cvp: ihale programı - raham - 24/02/2013

Merhabalar,

Tablolar var ama sorduğunuz soruların neredeyse tümü formla alakalı. Sizin örnekte hiç form göremedim.
Aşağıda güzel bir ders var. Siz form oluşturun tek tek tablolarla işlemlerinizi yaparız.

https://accesstr.net/konu-3-formlarla-calismak-6-otomatik-formu-kullanarak-bir-form-olusturmak.html


Cvp: ihale programı - ergunarslan - 24/02/2013

formları oluşturdum.


Cvp: ihale programı - raham - 24/02/2013

Merhabalar,

Bütün Formlarında hemen hemen firmalar tablosundan bilgi çağırıyorsun.
FIRMA KODU - Güncelleştirme Sonrasında kısmı aşağıdaki gibi olursa istediğin olacaktır.

Private Sub FIRMAKODU_AfterUpdate()
Me.FIRMAADI = Dlookup ("[FIRMAADI]", "FİRMALAR", "[FIRMA KODU_ID]=" & "" & Me![FIRMAKODU] & "")
End Sub

Me. ile başlayan kısımlar formdaki yerleri temsil eder. Başka formlarda metin kutuların adı değişir ise yukarıdaki kodda da değiş.


Cvp: ihale programı - ergunarslan - 25/02/2013

FORMLARA DEDİĞİNİZ KODU YAZDIM.

1-FİRMALARIN KATILDIĞI İHALE BİLGİLERİNİ TABLODAN VERİ GİRDİM.ANCAK TABLODAKİ 13.SIRADAKİ İHALE BİLGİLERİNİ GİRİLMESİ GEREKEN BİLGİLER İLK 17.SIRADAKİ İHALELERE AYRI AYRI BİLGİ GİRİŞİ YAPMIŞ.

2-DEDİĞİNİZ GİBİ AYRI AYRI FORM OLUŞTURDUM AMA BENİM ANA FORMUM İHALE BİLGİLERİ FORMU OLACAK, İHALEYE HANGİ FİRMALARIN KATILDIĞINI VE VERDİĞİ TEKLİFLERİ GÖRMELİYİM.

3-AYRICA SORGU YAPTIĞIMDA HER İHALENİN AYRI AYRI SORGUSUNUN OLMASINI İSTİYORUM. NASIL YAPABİLİRİM BUNLARI BİLEMİYORUM.

örnek formumu gönderiyorum inceleyip beni aydınlatırsanız çok memnun kalacağım. şimdiden teşekkür ederim.


Cvp: ihale programı - raham - 25/02/2013

Merhabalar,

Tablodaki bazı hataları düzelttim. Bence biraz daha sade tablo yapısı kullana bilirsin ama tam projeni bilmediğimden belkide hepsine ihtiyaç vardır. Bitince anlarız Img-grin

Firma Kodu açılır kutusunda satır kaynağında sadece firma adı vardı id leride ekledim. id ye göre adı bulduğundan hata ortadan kalktı.

Sorularınızı defalarca okudum tüm tablo alanlarına baktım ama anladığım kadarı ile tablo yapınız ve ilişkileriniz istediklerinizle uyuşmuyor.

Sorgu kısmı en son yer biz verileri düzgün kaydedelim sorgu kolay.