AccessTr.neT
Raporda Alt bilgisinin Doldurulması - Baskı Önizleme

+- AccessTr.neT (https://accesstr.net)
+-- Forum: Microsoft Access (https://accesstr.net/forum-microsoft-access.html)
+--- Forum: Access Cevaplanmış Soruları (https://accesstr.net/forum-access-cevaplanmis-sorulari.html)
+--- Konu Başlığı: Raporda Alt bilgisinin Doldurulması (/konu-raporda-alt-bilgisinin-doldurulmasi.html)

Sayfalar: 1 2


Raporda Alt bilgisinin Doldurulması - Aykay - 08/06/2009

Merhaba arkdaşlar;
Ekte belirtmiş olduğum çalışmamda raporda "Rapor Altbilgisi" bölümünde bulunan boşlukları raporda bulunan Ayrıntı bölümündeki verilere göre nasıl doldurabilirim?
Örnek;
Çalışma Şekli bölümünden seçilmiş olan "Tam Gün Çalıştı" seçildiğinde bir aylık süreçte veya raporlama aralığındaki bütün tam gün çalıştı olanları aşağıda ilgili bölüme saymayı sağlayacak.
Çalışma Şekli bölümündeki ilgili diğer bilgiler seçildikçe aşağıda ilgili yerlerde sayılacak veya toplanacaktır.

İlginize şimdiden teşekkür ederim.


Cvp: Raporda Alt bilgisinin Doldurulması - esrefigit - 08/06/2009

öncelikle o rapordaki sorguyu normal sorgu olarak kaydet ve rapor verisini bu sorgudan alsın adıda Sorgu1 olsun sonrada raporda ilgili yerleri

=DCount("[Tam Gün]";"Sorgu1";"[Tam Gün]='Tam Gün Çalıştı'")
=DCount("[Tam Gün]";"Sorgu1";"[Tam Gün]='Hafta Tatili'")

şayet toplam alaacaksan
=DSum("[Tam Gün]";"Sorgu1";"[Tam Gün]='Hafta Tatili'")

yapacaksın ben bir kaçını yaptım sende diğerlerini sanırım yaparsın


Cvp: Raporda Alt bilgisinin Doldurulması - Aykay - 08/06/2009

teşekkürler emeğine sağlık esrefigit
Ekte belirttiğim rapor bir aylık aralığı baz aldığında alt tarafta herşey normal gözüküyor. Fakat tarih aralığını bir aydan kısa tuttuğumda (örn. 01.01.2008 - 15.01.2008) bu sefer alttaki çalışma günü ve ay toplamı yine 1 aylık rapor alınmış gibi işlem yapıyor. Öyle bir şart koymamız gerekir ki tarih aralığı kısa tutulduğunda (27 ve aşağısı) tarih aralığını, normal bir aylık tarih aralığı seçildiğinde (31-30-29-28 şeklinde) aylığı 30 gün baz alacak şekilde işlem yapacak. Çünkü iş kanununda aylık çalışma günü 30 gün olarak fikslenmiştir. Yani 31 çeken aylarda da 30 gün üzerinden 29 çeken aylarda da 30 gün üzerinde hesaplama yapılır.
Diğer bir husus, altta bulunan mesailer bölümünde yukarıdaki ayrıntılar bölümünden verileri toplayacaktır. Şöyle ki, burda da şart işlemi devreye giriyor. Yani "Mesai Türü" nde hangi tür belirtilmişse karşısındaki saatleri aşağıya ilgili bölüme toplayacak.
İlginize şimdiden teşekkürler.


Cvp: Raporda Alt bilgisinin Doldurulması - esrefigit - 08/06/2009

akay kardeş sen benim yaptığım örneğe hiç bakmamışsın

[Resim: yeniresim1.jpg]


Cvp: Raporda Alt bilgisinin Doldurulması - Aykay - 08/06/2009

senin yaptığın çalışmaya baktım ve indirilme sayısı da bir oda bana aitttir. Senin başlangıç olarak yaptığını tamamlayıp ve eksik kalan veya tıkandığım noktaları tespit edip tekrar ekte gönderdim.


Cvp: Raporda Alt bilgisinin Doldurulması - esrefigit - 08/06/2009

resime baktınmı